Handbal Jongens-C wint kampioenschap na ware thriller

Zwijndrecht (12 juni 2016) – In een ware thriller hebben de handbaljongens C het kampioenschap gepakt. Alsof het scenario vooraf al was geschreven speelden de jongens hun kampioenswedstrijd tegen directe concurrent HVV, welke ze na een bijzonder spannende wedstrijd uiteindelijk met één punt wisten te verslaan.

Dat de jongens van Conventus voor het kampioenschap mochten strijden werd pas een week voor de slotwedstrijd duidelijk toen HVV van de tot op dat moment ongeslagen Savosa won. Hierdoor kwamen Conventus, Savosa en HVV volledig gelijk te staan met ieder één verloren wedstrijd. Dit met Conventus – HVV als laatste wedstrijd van het seizoen.

De Zwijndrechtse jongens waren bijzonder zenuwachtig voor de wedstrijd, welke zich zou ontwikkelden als een ware thriller. Beide teams deden niets voor elkaar onder, waardoor elk foutje het kampioenschap kon kosten. Maar Conventus hield zijn hoofd het koelst en pakte na een zeer spannende slotminuten een 17 - 16 overwinning, dit tot grote vreugde van de spelers zelf, hun coaches en het thuispubliek. Het kampioenschap is dan ook een bekroning op het harde trainen van het team, waardoor ze de afgelopen drie jaar een enorme groei hebben gemaakt.