Korfballers sv Conventus pakken één punt tegen ongeslagen nummer één

Zwijndrecht (8 januari 2017) – De korfballers van sv Conventus hebben afgelopen weekend één kampioenschapspunt gepakt in een wedstrijd tegen de ongeslagen nummer één, het uit Ridderkerk afkomstige Ten Donck. Het Zwijndrechtse team speelde voor eigen publiek een zeer sterke wedstrijd, waarin de volle overwinning niet ver weg was.

Als nummer twee in de competitie was vooraf voor Conventus duidelijk dat de wedstrijd tegen Ten Donck cruciaal zou zijn: een zege zou het team op twee punten van de eerste plaats in de competitie brengen, terwijl een verloren wedstrijd het team de tweede plaats zou kosten. Daarnaast stond er binnen één familie veel eer op het spel: Conventus speler Thomas Streefkerk moest proberen zus Laura op het veld af te troeven. Aan de voorbereiding zou het zeker niet liggen: coach Benno Snaphaan voorzag zijn spelers van een uitgebreide analyse van de tegenstander en het team begon zeer gemotiveerd en scherp aan de belangrijke wedstrijd.

Niet lang na het beginsignaal pakte Conventus direct het voortouw door de 1 – 0 te scoren, waarna beide teams gelijk met elkaar op zouden gaan. Na een 3 – 3 stand konden de Zwijndrechtse spelers dankzij een goede rebound en mooie aanvallen een gaatje slaan, welke voor rust zelfs uit zou worden gebouwd tot 9 – 6. In de tweede helft waren beide partijen opnieuw aan elkaar gewaagd en gingen tot 11 – 8 gelijk op, maar bij deze stand stokten de Zwijndrechtse doelpunten. Dit gaf Ten Donck de kans om de stand gelijk te trekken en vervolgens zelfs bij 12 – 13 voor het eerst een voorsprong te krijgen.

Het in geel/zwart spelende team zou zich echter weer weten te herpakken en draaide de 12 – 13 achterstand zelfs om in een 15 – 13 voorsprong. Twee tegendoelpunten zou de stand weer gelijktrekken, waarna Snaphaan in een ultieme poging voor de overwinning Daniëlle Winters voor Priscilla Zijlmans en Luuk de Ruiter voor Thomas Streefkerk wisselde, maar de winnende treffer bleef ondanks dat Conventus de sterkere partij was uit.

Dankzij het ene punt dat het gelijkspel waard is blijft Conventus echter wel vol in de strijd om de kopposities in het kampioenschap. Het team moet de tweede plaats nu wel delen met PSV en Ready’60. Volgende week bezoekt het team van coach Benno Snaphaan de laatstgenoemde tegenstander in Roermond, wat opnieuw een belangrijke wedstrijd voor het team wordt.

Scores sv Conventus:

Selma van Putten 4x, Jorrit de Bruijn 3x, Nico Philippo 2x, Ellen Verschoor 2x, Kirsten Winters 2x, Thomas Streefkerk 1x, Jeroen van de Pol 1x