Technische staf sv Conventus korfbal compleet met aantrekken Bas Bruinsma

Zwijndrecht (29 juli 2018) - De korfbaltak van sv Conventus heeft de technische staf voor het komende seizoen compleet gemaakt. Na het aantrekken van hoofdtrainer Benno Snaphaan, assistent-trainer en als coach voor sv Conventus 2 Cees Blok, selectie begeleider Danielle Winters en teambegeleiding voor Conventus 2 Ilona Schreuders is de technische staf voor het komende seizoen uitgebreid met een eigen verzorger. Bas Bruinsma zal het komende seizoen de staf versterken .

Hoofdtrainer Snaphaan had aangegeven een verzorger / masseur toe te willen voegen aan de technische staf en heeft twee weken geleden een gesprek geregeld met Bruinsma, waar hij al eerder mee heeft gewerkt bij KC Dordrecht. Al snel bleek er een klik te zijn tussen Bruinsma en de Zwijndrechtse vereniging, waarna het niet lang zou duren voordat een éénjarig contract kon worden getekend met een optie voor verlenging.

Bruinsma is zeer ervaren en heeft o.a ervaring met Sportmassage, medical taping, hotstone massage en fibro massage.

“Ik heb bij KC Dordrecht al samengewerkt met Benno en dat is goed bevallen,” zei Bruinsma over de vernieuwde samenwerking. “Ik heb een aantal jaar bij KC Dordrecht als verzorger gelopen en als EHBO’er bij diverse evenementen. KC Dordrecht is per komende seizoen helaas op gehouden te bestaan en toen Benno me vroeg voor een vrijblijvend gesprek voor volgend seizoen had ik daar zeker interesse in.”

“Ik heb veel zin om met Benno, Cees en de selectie aan de slag te gaan. Ik zal elke Dinsdag op trainingsavonden voor de korfbal en handbal aanwezig zijn om eventuele blessures te behandelen. Daarnaast zal meegaan met de uitwedstrijden van Conventus 1 en zal ik ook bij gekoppelde thuiswedstrijden voor de selectie beschikbaar zijn.”

Op 14 Augustus start de korfbal selectie met hun eerste training. Dit is het begin van een zwaar oefenprogramma voor het nieuwe seizoen, waarin o.a. twee driekampen en drie oefenwedstrijden gepland staan.