Handbalheren sv Conventus geven zege in slotminuten uit handen

Zwijndrecht (28 september 2018) – De handbalheren van sv Conventus hebben zondag in de slotminuten de zege uit handen gegeven. Het team stond met vijf minuten op de klok nog vier punten voor, maar speelden uiteindelijk gelijk. Ondanks een goede wedstrijd bleef dit voor de handbaldames onbeloond.

Voor de eerste wedstrijd van het zaalseizoen reisden de heren van Conventus naar Brielle, waar Indus’67 wachtte. Conventus begon afwachtend aan de wedstrijd en keek al snel tegen een achterstand aan. Deze zou zelfs tot maximaal vier punten groeien (10 – 6), voordat het team het tij deed doen keren en voor rust zelfs tot 12 – 12 terugkwam. Dit goede spel zette Conventus in de tweede helft voort, waarbij Indus veel moeite had om door de Zwijndrechtse verdediging heen te komen en keeper Leo Biesbroek bijzonder sterk stond te keepen. De vier punten voorsprong werd behouden tot vijf minuten voor het eindsignaal. Indus kwam terug tot drie punten, waarna Conventus 2,5 minuut voor tijd een 2-minutenstraf kreeg. Dit zorgde voor paniek binnen het team, wat de tegenstander de kans gaf om het gat tot een 21 – 21 eindstand te dichten.

Ook het eerste damesteam kwam zondag bij Indus in actie, waar het team wist dat het een conditioneel zware wedstrijd zou worden vanwege het snelle spel van de tegenstander. Het zou ‘m echter niet in de staart van de wedstrijd zitten, maar in het begin, waar Conventus verrast werd door hoe makkelijk de tegenstander door de verdediging heen kwam en er al snel een 8 – 1 achterstand op het scorebord stond. Uiteindelijk kreeg het in geel/zwart spelende team meer grip op het spel van Indus en kwam zelfs wat terug. Na een 12 – 7 ruststand bleef Conventus met sneller en dynamisch spel lange tijd op vier punten achterstand staan, totdat het uiteindelijk foutjes begon te maken en de tegenstander zo de kans gaf om de voorsprong weer te verruimen. Uiteindelijk eindigde de strijd in een 27 – 17 nederlaag, maar coach Robin Schellevis keek toch met een trots gevoel terug op de wedstrijd door de manier waarop het team had gespeeld.