Puntloze seizoenstart voor handbalteams sv Conventus

Zwijndrecht (1 september 2019) – De handbalteams van sv Conventus zijn het nieuwe veldseizoen puntloos begonnen. Het herenteam van de Zwijndrechtse vereniging verloor na een spannende strijd uiteindelijk met enkele punten verschil van Atomium’61, terwijl het sterk verjongde eerste damesteam van de vereniging het moeilijk had met sc Twist.

De handbalheren van Conventus – die nu onder de Drechtsteden naam spelen – begonnen het seizoen met een uitwedstrijd bij Atomium. Dit seizoen is het team iets kleiner geworden, waardoor het met slechts één wisselspeler naar Rotterdam Zuid reisde. In de openingsminuten bleek al snel dat het team nog niet volledig op elkaar ingespeeld was, met als gevolg dat het team na tien minuten tegen een 3 - 0 achterstand aankeek. In deze openingsminuten verloor het team ook Patrick de Ruiter, welke zijn enkel blesseerde en nauwelijks meer in actie kon komen. Toch begon het Zwijndrechtse spel steeds beter te lopen met onder andere het veelvuldig gebruik van combinaties. Na een 11 – 8 ruststand hield het team zich goed aan de in de rust gemaakte afspraken en kon het verschil met de tegenstander – mede dankzij veel doelpunten van Stefan Roos en Jeffrey Boer – steeds verder verkleinen. Met nog tien minuten op de klok was de achterstand bij 17 – 17 volledig weggepoetst, maar de in geel/zwart spelende heren konden de opmars niet voortzetten: het gebrek aan wisselspelers zorgde voor enkele onnodige foutjes, wat Atomium de kans gaf om tot een 24 – 19 eindstand uit te lopen.

Het eerste damesteam van Conventus is voor het 2019 – 2020 seizoen sterk verjongd, met een groep speelsters uit de jeugd die aan het team toe zijn gevoegd. Daarnaast staat het team vanaf dit seizoen onder leiding van trainer/coach Patrick de Ruiter. Voor de seizoensopener speelde het team op eigen veld tegen sc Twist uit Vlaardingen. Na het beginsignaal kende Conventus direct een sterke start en pakte al vlug een 2 – 0 voorsprong, waarna het team lange tijd op voorsprong bleef staan. Pas bij 4 – 4 kwam Twist weer op gelijke hoogte en besliste de eerste helft na nog twee doelpunten met 4 – 6 in haar voordeel. Erop gebrand om de achterstand weer goed te maken begonnen de Zwijndrechtse dames fel aan de tweede helft, maar maakten hierdoor ook steeds meer foutjes. Dit gaf de tegenstander de kans om de voorsprong uit te breiden, welke uiteindelijk naar een 7 – 14 eindstand groeide.