Gelijkmaker van korfballers sv Conventus komt één seconde te laat

Zwijndrecht (8 december 2019) – De korfballers waren afgelopen zaterdag bijzonder dichtbij een gelijkspel, maar kwamen uiteindelijk één seconde tekort. Op het moment dat de scheidsrechter affloot was de gelijkmaker nog onderweg naar de korf en werd om deze reden niet toegekend. Een week nadat het team met één punt verschil van Ventura Sport won, verloor het nu dus met één punt verschil van NIO.

Na de thriller van een week eerder werd er in Rotterdam bij NIO opnieuw een spannende wedstrijd verwacht; beide teams stonden op gelijke hoogte in het kampioenschap. In de openingsfase bleek het bikkelhard spelende NIO de sterkere, dat direct een voorsprong van enkele punten pakte. De spelers van Conventus hadden nog geen antwoord op dit harde spel, waarna de achterstand voor rust groeide tot 12 – 7.

Voor de tweede helft kwam Conventus coach Benno Snaphaan met een strijdplan om de aanvallen van NIO te stoppen, wat zijn vruchten af zou werpen: met goed, verzorgd korfbal voorkwamen de spelers van Conventus dat de tegenstander zou scoren, terwijl het door Van den Boogaart Visspecialiteiten gesponsorde team met zeven doelpunten op rij zelfs een 12 – 14 voorsprong nam. NIO zou zich echter weer herpakken en kwam terug tot een 17 – 15 voorsprong voordat Conventus weer tot 17 – 16 terugkwam. In de slotseconden probeerde het team met één laatste schot een gelijkspel in de wacht te slepen. Deze bal zou de korf doeltreffend raken, maar de scheidsrechter kon deze niet toekennen doordat deze net één seconde te laat was geschoten. Zo eindigde de uiteindelijk spannende wedstrijd in een 17 – 16 nederlaag.