Recent nieuws
Geschiedenis

Wie is SV Conventus?

Sportvereniging Conventus is op 1 juli 2005 ontstaan uit een fusie tussen korfbalvereniging Zwijndrecht en handbalvereniging Walburg’75. De besturen van beide verenigingen kwamen met elkaar in gesprek op het moment dat duidelijk werd dat de verenigingen samen gingen verhuizen naar onze huidige schitterende locatie op sportpark Develstein. Aanvankelijk was er sprake van een verregaande samenwerking.

Tijdens die gesprekken werd toen al snel duidelijk dat om verschillende redenen een fusie tussen beide verenigingen het beste was. Na instemming van de beide ledenvergaderingen werd er een integratiecommissie benoemd die de fusie daadwerkelijk moest voorbereiden.

Eveneens werd externe ondersteuning geboden door het NKS en de Sportraad Zuid-Holland. De naam Sportvereniging Conventus kwam als winnaar uit de bus tijdens een stemming onder alle leden van beide verenigingen. De naam Conventus betekent samenkomst en geeft op deze wijze goed weer dat deze vereniging uit een fusie is ontstaan en wij SAMEN zijn gaan werken aan een goede en sportieve toekomst van SV Conventus.