Korfbaljeugd B1 en D2 kampioen!

Zwijndrecht (7 juli 2015) – De korfbaltak van sv Conventus heeft aan het eind van het veldseizoen twee jeugdteams als kampioen kunnen huldigen. Zowel het B1 als het D2-jeugdteam won op overtuigende de afsluitende wedstrijd wijze, waarna het kampioenschap gevierd kon worden.

Na tot op heden alle wedstrijden in de voorjaarscompetitie te hebben gewonnen sloot Conventus B1 de competitie af tegen Eureka, de nummer twee in het kampioenschap. Ondanks de sterkere tegenstand kende het Zwijndrechtse team geen enkel probleem met de tegenstander en won de wedstrijd op dominante wijze met 11 – 2. Hiermee was het kampioenschap op overtuigende wijze een feit.

Conventus D2 sloot de competitie af met een wedstrijd tegen Oranje Wit. Het was duidelijk dat de zenuwen bij de jonge korfballers ten koste gingen van het aantal gescoorde doelpunten, maar met een 2 – 4 uitslag scoorde het team wel dubbel zoveel punten als de Dordtse tegenstander. Ook het D2-team pakte het kampioenschap ongeslagen, al had het team wel één punt verspeeld door tijdens de seizoensopener tegen DSV met 3 – 3 gelijk te spelen. Sindsdien was wel elke wedstrijd in Conventus’ voordeel beslist, waarmee het team terecht tot kampioen kon worden gekroond.