• Peter Jonker

Wedstrijdverslag Conventus - KC Dordrecht

De wedstrijd waar we naartoe hebben gewerkt i.v.m. de ranglijst in de derde klas 3l

Ondanks we de tweede helft van de veldcompetitie met enige regelmaat punten verzamelde, was het wel zaak dat we

de wedstrijd tegen KC Dordrecht wisten en moesten winnen om geheel zeker te zijn van handhaving.

Iedereen van de selectie van SV Conventus was fit. op elke plaats was er dubbele bezetting. Dit en het vertrouwen dat iedereen wist wat er op het spel stond gaf iedereen de energie die nodig was voor deze wedstrijd.

In de eerste of tweede aanval van KC Dordrecht stond Conventus met 1-0 achter.... dit was werkelijk het enige wapenfeit van KC Dordrecht.

SV Conventus gaf onder aanvoering van Priscilla en Niels even vol gas en liet zien waar we voor gekomen waren.

Even duidelijk maken dat er niet te spotten valt met de Zwart Gele Brigade uit Zwijndrecht met de naam SV Conventus.

Ruststand 2-11

In de rust duidelijke doelstellingen uitgesproken naar elkaar en Conventus begon weer scherp aan de tweede helft. gezien het weinige weerstand van de korfballers uit Dordrecht , lieten de spelers van Conventus ook de teugels wat vieren en begon het wat slordiger te worden. de scherpte ontbrak op den duur, maar de doelstelling kwam redelijk dichtbij... met nog 4 min op de klok riep de coach van Conventus zijn manschappen nog even naar zich toe om aan te geven dat ze de doelstelling nog niet hadden bereikt.... Helaas werkte de scheidsrechter daar niet aan mee, want ruim voor tijd floot de beste man af voor het einde om een nog verdere nederlaag te voorkomen..

een kleine 12 minuten voor het einde werd Maaike nog gewisseld voor Ellen, Iedereen van de reserve bank en alle supporters die meegereisd waren gingen staan voor Maaike en applaudisseerde hard om haar te bedanken voor alles wat ze gedaan heeft om weer fit te worden en mee te kunnen doen...... Ook de coach is trots op haar.

de woorden van de coach waren..."dit is een manier om haar te bedanken voor wat gedaan heeft om weer terug te komen waar ze hoort... in Conventus 1"

Door deze zeer duidelijke overwinning zijn de korfballers van SV Conventus helemaal zeker van handhaving en kan zich gaan richten op een nieuw seizoen.

Doelpuntenmakers:

Priscilla Zijlmans 6x