Tweede plaats voor handbaldames sv Conventus na zege in seizoensfinale

Zwijndrecht (20 maart 2016) – De handbaldames van sv Conventus hebben zondag met een zege in de laatste wedstrijd van het zaalseizoen de tweede plaats in het kampioenschap opgeëist. In een wedstrijd tegen directe concurrent Atomium pakte het team al vroeg een ruime voorsprong en stond deze niet meer af. Ook het eerste herenteam sloot het seizoen af met een zege op Atomium.

Na de verloren wedstrijd van een week eerder tegen Indus’67, zat een duel om het kampioenschap er afgelopen weekend niet meer in voor het eerste damesteam van Conventus. Wel moest er voor de tweede plaats worden geknokt, een plaats die het team deelde met Atomium, wat ook de tegenstander in de slotwedstrijd was. Tot 2 – 2 ging de strijd gelijk op, maar vervolgens kregen de Zwijndrechtse dames vleugels en vlogen naar een 9 – 3 voorsprong. Met gevarieerd spel en een goede verdediging slaagde het team van coach José Narvaez er in om het de tegenstander in de eerste helft erg lastig te maken. Voor rust slonk het gat weer tot vijf punten, waarna het spel in de tweede helft geconsolideerd kon worden om een 21 – 17 overwinning te pakken.

Het eerste herenteam van Conventus eindigde zondag het zaalseizoen eveneens met een wedstrijd tegen Atomium, een team dat in de uitwedstrijd Conventus nog met 26 – 16 had verslagen. Dit keer zou de wedstrijd zich echter volledig anders ontwikkelen dankzij een flitsende start van de in geel/zwart spelende heren. Na tien minuten stond Conventus 5 – 0 voor, waarna deze voorsprong nog verder uit kon worden gebouwd. Aan het eind van de eerste helft ontstond er echter onrust in het veld, wat zich in de tweede helft direct voortzette en tot meerdere tijdstraffen zorgde. Pas halverwege de tweede helft kon Conventus de draad weer oppakken en overtroefde de tegenstander op alle fronten. Zo kon het seizoen worden afgesloten met een klinkende 26 – 11 overwinning, waarmee Conventus direct ook Atomium in het kampioenschap passeerde.

Het tweede damesteam was zondag minder fortuinlijk: het verloor ondanks een goede wedstrijd met 18 – 23 van Saturnus, terwijl het tweede heren- en het derde damesteam zondag niet in actie kwamen.