Korfballers sv Conventus komen nipt tekort voor promotie

Zwijndrecht (3 april 2016) – De korfballers van sv Conventus zijn zondag nipt tekort gekomen voor promotie naar de tweede klasse. Het team van coach Benno Snaphaan speelde voor een groot en bijzonder fanatiek meegereisd publiek een goede wedstrijd, maar kwam twee punten tekort op tegenstander OKV.

Na de eerste gewonnen promotiewedstrijd tegen Ready’60 speelde Conventus zondag de laatste promotiewedstrijd tegen OKV. Vooraf had coach Benno Snaphaan de tegenstander al volledig geanalyseerd, zodat het Zwijndrechtse team precies wist wat er moest worden gedaan. Ondanks dat de wedstrijd op neutraal terrein in Delft werd gespeeld, nam Conventus wel meer dan honderd supporters mee naar de bepalende wedstrijd, welke naast het veld zonder twijfel de overhand in de sporthal hadden.

De wedstrijd begon spetterend met veel doelpunten van beide zijden, waarbij Conventus aanvankelijk op een 3 – 1 achterstand kwam voordat het de stand om wist te draaien tot een 4 – 5 voorsprong. OKV zou vervolgens weer langszij komen tot 10 – 8, welke de club uit Oostzaan voor de rust tot 12 – 9 wist uit te breiden.

Conventus begon ijzersterk aan de tweede helft en wist de achterstand al snel terug te dringen tot 12 – 11. Maar Conventus kende teveel problemen met de rebound, terwijl OKV slim inspeelde op het spel van het Zwijndrechtse team en zo veel vrije- of strafworpen wist te veroorzaken. Uiteindelijk zouden zo tien van OKV’s zeventien gescoorde punten gescoord worden via verworven straf- of vrije worpen.

Met nog vijf minuten te gaan kwam Conventus terug tot 16 – 15, waarmee er nog volop kansen waren. Een gemiste strafworp voorkwam dat de stand weer tot 16 – 16 gelijk werd getrokken, waarna OKV drie minuten voor het eindsignaal zelfs de 17 – 15 scoorde. Dit bleek de doodsteek voor Conventus te zijn, welke niet meer wist te scoren en zo ook volgend jaar in de derde klasse blijft spelen.

Scores sv Conventus

Thomas Streefkerk 5x, Jorrit de Bruijn 3x, Priscilla Zijlmans 2x, Samantha Boorsma 2x, Daniëlle Winters 2x, Niels de Kok 1x