Handbaldames sv Conventus knokken zich naar een gelijkspel

Zwijndrecht (10 april 2016) – Met een laatste offensief hebben de handbaldames van sv Conventus toch nog een gelijkspel weten te behalen. In een wedstrijd tegen Indus stond het met veel afwezigen kampende Zwijndrechtse team lange tijd op achterstand, maar het tean naajte in de slotminuut twee punten achterstand goed voor een gelijke stand. De handbalheren speelden zondag een sterke eerste helft, maar kwamen in de tweede helft tekort voor tegenstander Ventura.

De handbaldames van Conventus kampten zondag met verschillende afwezige toonaangevende speelsters, wat het team voor de wedstrijd tegen Indus enigszins verzwakte. Het zou een wedstrijd worden waarin de keepsters een belangrijke rol zouden opeisen, met zeer weinig doelpunten als gevolg. Aan het eind van de eerste helft stond er nog maar een 2 – 4 stand op het scorebord, een achterstand die het team van coach José Narvaez deels te wijten had aan het missen van meerdere strafworpen. In de tweede helft kwam Conventus terug tot 3 – 4, maar bleef constant op achterstand staan. Met nog een minuut op de klok zag het er somber uit voor het team, maar eerst werd de 9 – 10 gemaakt, waarna keepster Chantal Buster in de laatste momenten van de wedstrijd ook meeging in de aanval en zo een gat in de verdediging trok voor de gelijkmaker. Zo eindigde de spannende wedstrijd toch nog in een 10 – 10 gelijkspel.

Het herenteam van Conventus was wel vrij compleet, maar troffen Ventura als tegenstander: een fysiek sterk team, waarbij de meeste spelers meer handbalervaring hadden dan dat de Conventus spelers oud waren. Toch kon het fel spelende Zwijndrechtse team het de tegenstander in de eerste helft goed moeilijk maken en ging tot 3 – 3 gelijk op voordat het één of twee doelpunten achter kwam te staan. Met een goede verdediging kon het team dit tot een 10 – 12 ruststand behouden. In de tweede helft kwam Conventus moeilijk terug in het eigen spel en zag de achterstand zo al snel oplopen tot 12 - 18. Vanaf dat moment verloren de in geel/zwart spelende spelers het geloof in de overwinning en zagen hoe de achterstand uiteindelijk tot 17 – 27 opliep.

Het tweede damesteam speelde zondag tegen Snelwiek eveneens een goede wedstrijd, maar moest ondanks een gewonnen tweede helft de meerdere in de tegenstander erkennen met 18 – 14.