Gebrek aan scherpte kost korfballers sv Conventus punten

Zwijndrecht (19 november 2017) - De korfballers van sv Conventus hebben hun eerste nederlaag van het zaalseizoen geleden. Het team miste tijdens de wedstrijd in Diemen volledig de scherpte, waardoor het geen vuist kon maken richting tegenstander DKV Victoria.

Het team wist dat tegenstander DKV een één van de voornaamste concurrenten zou worden voor de hoogste posities in het kampioenschap. De tegenstander was dan ook aan de hand van videobeelden uitgebreid geanalyseererd, waardoor het team wist wist waar het gevaar vandaan kwam.

Conventus begon echter ongeconcentreerd aan de wedstrijd, met als gevolg dat het team al binnen drie minuten tegen een 3 - 0 achterstand aankeek. Hierop konden de Zwijndrechtse spelers zich nog sterk herpakken en kwamen terug tot 3 - 3, maar het zou niet lang meer duren totdat het spel weer inzakte. Het team maakte veel fouten en verkeerde keuzes, terwijl de kansen niet afgerond werden. Dit met als gevolg dat tegenstander DKV het niet meer moeilijk zou worden gemaakt en de achterstand al snel groeide. De strijd eindigde voor Conventus dan ook in een 27 - 16 nederlaag.

Scores sv Conventus

Selma van Putten 4x, Thomas Streefkerk 3x, Nico Philippo 2x, Walter Slingerland 2x, Danny van Antwerpen 1x, Luuk van de Pol 1x, Priscilla Zijlmans 1x, Sharon van Antwerpen 1x, Luuk de Ruiter 1x