Mededeling vanuit HTC

Graag zou de HTC de ouders en leden willen wijzen op de enkele punten voor het nieuwe seizoen:

Wedstrijd niet mee kunnen doen

Omdat we ons hebben ingeschreven in competitieverband is het gewenst dat de kinderen aanwezig zijn bij hun wedstrijden. Mocht iemand niet bij de wedstrijd aanwezig kunnen zijn dan het dringende verzoek tijdig af te melden bij de trainer/coach, dus s.v.p. niet een uur voor de wedstrijd.

Het wedstrijdschema wordt ruim van te voren ingepland, en is o.a. via de handbal app in te zien voor alle teams van Conventus. Verder maken coaches de schema’s ook tijdig via de (Whats)appgroep kenbaar.

Mochten we niet komen opdagen bij een wedstrijd omdat we te weinig spelers hebben dan krijgt SV Conventus een geldboete van de handbalbond opgelegd.

Bardienst

Volgend seizoen willen we de ouders wederom vragen om af en toe weer een bardienst te draaien, veelal voordat de wedstrijd van je eigen kind/kinderen wordt gespeeld. De bardienst duurt veelal een uur. Het meedraaien van ouders maakt het voor Conventus mogelijk te kantine open te houden en daarnaast blijven de vrijwilligers van de kantinedienst gemotiveerd om te blijven werken.

Iedereen wil graag wat drinken aan de bar maar met elkaar kunnen we er dus voor zorgen dat dit mogelijk blijft. Via de coaches wordt bekend gemaakt wanneer er een bardienst gevraagd is. Als we allemaal een keer een dienst draaien dan blijft het aantal zeer beperkt. Coaches/trainers proberen dit bij te houden in hun app.

Wedstrijdshirts en presentatiepakken (trainingspakken)

Ieder team heeft een tas met shirts te leen van de vereniging. Elk team dient voor de tas zorg te dragen en deze na de wedstrijd te wassen. Ook hier kan een team een roulatieschema worden gemaakt zodat een ieder de shirts eens in de zoveel tijd wast.

Verzeker je wanneer je wast, dat alle shirts in de tas aanwezig zijn. Mocht er iemand zijn die altijd de shirts wil wassen dan kan dat natuurlijk ook.

Voor de wedstrijd presentatiepakken (trainingspakken) geldt dat deze voor elke spelend jeugdlid wordt verstrekt via Anita. Ze zal bij aanvang seizoen in de kantine aanwezig zijn om een trainingspak van Conventus beschikbaar te stellen. De exacte datum wordt nog doorgegeven waarschijnlijk zal op 1 van de eerste trainingsavonden zijn. (Gedurende het seizoen kan er nog zo’n avond worden georganiseerd, het kan zijn dat kinderen een groter pak nodig hebben.)

Ook hier is het pak in bruikleen en bedoeld om alleen voor en tijdens de wedstrijden te gebruiken.

Het wasvoorschrift voor shirts en de trainingspakken is te vinden op onze site www.svconventus.nl

Bal, schoenen (in zaal zonder zwarte zolen), kniebeschermers enz.

Mocht je een goede handbal willen aanschaffen om te oefenen in de vakantie dan zeggen wij, meteen doen! Via google diverse winkels vinden om een bal te kopen.

Overige zaken die in juli of augustus via de HTC (of de app groep) worden afgestemd zijn het trainingsschema (wat op het veld hetzelfde is als seizoen 2017-2018), het wedstrijdprogramma 1ste helft veld en als vervolg zal kenbaar worden gemaakt door de coaches welke vertrek- en aanwezigheidstijden er gewenst zijn.

Verder zijn er ook handbalrichtlijnen voor de F, E en D jeugd door de handbalbond opgesteld. Hierin is op een A4-tje vermeld hoe het handballen van en door de bepaalde groepen gezien en uitgevoerd dient te worden. Handig voor trainers/coaches/ouders/scheidsrechters. Ook deze zullen kenbaar worden gemaakt in de groepsapp.

Dan rest ons alleen nog maar jullie een hele fijne vakantie te wensen. Geniet van de vrije tijd!

En in augustus, hoogstwaarschijnlijk van 27 augustus 2018, zien we jullie graag weer met een hoop sportplezier op het veld terug!

MVG de HTC

Barbara vd Hoorn