Handbalheren sv Conventus nipt tweede voor winterstop

Zwijndrecht (14 oktober 2018) - De handbalheren van sv Conventus hebben het eerste deel van het veldseizoen nipt als tweede in het kampioenschap afgesloten. Na slechts één wedstrijd te hebben verloren moest het team zondag van Roda’71 winnen om als gedeelde eerste te eindigen, maar het team speelde gelijk. Het eerste damesteam was zondag minder succesvol: het verloor van Saturnus’72.

Nadat er voor dit seizoen was gekozen om op het veld een combinatie van Conventus’ eerste en tweede herenteam in te schrijven, was dit team na een valse start bij Oliveo al snel succesvol en won alle volgende wedstrijden. De slotwedstrijd was voor het team de kans om met Oliveo op gelijke hoogte te komen, iets wat met een sterke start van de wedstrijd ook zeker binnen handbereik lag. Al snel nam het team vier punten voorsprong, maar zag de tegenstander steeds dichterbij komen en met rust bedroeg de voorsprong nog maar één punt. Moeite om in de tweede helft tot scoren te komen zorgde er zelfs voor dat Roda een voorsprong van maximaal drie punten kon nemen, voordat de Zwijndrechtse heren met fel spel en sterk keepwerk van Leo Biesbroek een 17-17 gelijkspel in de wacht sleepten.

Door een bezetting die net niet voldoende is voor twee teams zal Conventus ook tijdens het zaalseizoen maar één herenteam inschrijven. In april zal het veldseizoen weer worden voortgezet.

Voor het eerste damesteam van Conventus stond zondag de voorlaatste wedstrijd van het veldseizoen op het programma tegen Saturnus, dat twee plaatsen boven de Zwijndrechtse club stond. In de openingsfase van de wedstrijd kon Conventus de tegenstander goed volgen, waarna het verschil iets groter werd. Toch kon het team voor rust met 9 – 10 terugkomen. Ook in het tweede helft bleef het team van coach Robin Schellevis goed handballen, met vooral een sterke verdediging. Aanvallend lukte het wel om kansen te creëren, maar niet om deze om te zetten in doelpunten, waardoor de achterstand verder opliep. Hierbij toonde het team echter wel voor het eerst het ‘nieuwe spel’, terwijl zelfs B-jeugd speelster Nadya de Vlieger tot scoren wist te komen. Dit goede spel had nu echter nog geen positief resultaat als gevolg: aan het eind van de wedstrijd stond er een 18 – 12 nederlaag op het scorebord.