Gelijkspel voor korfballers sv Conventus in spannend slot

Zwijndrecht (27 januari 2019) – De korfballers van sv Conventus hebben zondag een belangrijk punt behaald met een gelijkspel tegen OKV. Het team speelde een sterke tweede helft, waarin het een achterstand bij rust goed wist te maken en met de tegenstander op gelijke hoogte eindigde.

Voor de start van de wedstrijd was al duidelijk dat het bezoek aan OKV in Oostzaan een belangrijke zou worden: Conventus en OKV hadden een gelijk aantal punten in het kampioenschap. De Zwijndrechtse spelers begonnen niet optimaal aan de wedstrijd en kwamen al snel op een 2 – 0 achterstand. Het door Van den Boogaart Visspecialiteiten gesponsorde team knokte zich weer goed terug tot een gelijke stand, waarna het lange tijd gelijk op zou gaan. Voor rust was het toch weer OKV dat tot een 10 – 8 voorsprong uitliep, mede gebruikmakend van veel langere spelers dan Conventus.

In de tweede helft begon het Zwijndrechtse spel steeds beter te lopen. In eerste instantie vertaalde zich dit nog niet tot een teruglopende achterstand, maar in de laatste tien minuten kwam Conventus terug van 16 – 13 tot 16 – 16. Toch zou OKV weer een tegendoelpunt scoren, maar dit counterde Conventus met een tegendoelpunt via de handen van de ingevallen Priscilla Zijlmans. Zo eindigde de spannende ontknoping van de wedstrijd in een knap 17 – 17 gelijkspel.