Slot zaalseizoen levert sv Conventus drie kampioenschappen op

Zwijndrecht (31 maart 2019) – Met het slot van het zaalseizoen heeft sv Conventus de afgelopen twee weken maar liefst drie kampioenschappen mogen vieren. Vorige week zondag behaalde de handbaljeugd van Conventus D1 het kampioenschap, afgelopen weekend gevolgd door korfbalkampioenschappen van B1 en Conventus’ tweede seniorenteam!

Voor het Handbal D1-team was vorige week duidelijk wat er moest gebeuren: de slotwedstrijd tegen Vires et Celeritas moest gewonnen worden. Het hechte team dat afgelopen seizoen een grote groei heeft laten zien bewees dat het zich niet gek liet maken en versloeg de nummer vier in het kampioenschap met 12 – 17! Met slechts één nederlaag tijdens het seizoen kon vervolgens het kampioenschap gevierd worden met patatjes van de vereniging, terwijl coach Swen Stok zich aan de afspraak hield en de Devel in sprong.

Afgelopen zaterdag was het vervolgens de beurt aan het Korfbal B1-team van Conventus. Voor de slotwedstrijd had ook dit team maar één nederlaag laten noteren en moest de laatste wedstrijd van het zaalseizoen worden gewonnen om het kampioenschap veilig te stellen. Met ADO had het geen eenvoudige tegenstander (ADO stond derde), maar voor eigen publiek ging het team goed om met de spanning en sloot de wedstrijd af met een overtuigende 22 – 7 overwinning.

Als laatste was het zondag de beurt aan Conventus’ team dat voor een groot deel bestaat uit de beloften van de vereniging: Conventus 2. Enkele weken terug had het team al een belangrijke stap richting het kampioenschap gezet door directe concurrent Fortuna te verslaan, waarna ook OJC en Movado het onderspit moesten delven. Zondag moest voor eigen publiek NKV verslagen worden, waar het team met een 24 – 17 zege glorieus in slaagde. Met slechts twee verloren wedstrijden eindigde het team hiermee nipt boven Fortuna op de eervolle eerste positie.