Korfballers sv Conventus missen de scherpte voor zege op de koploper

Zwijndrecht (12 mei 2019) – De korfballers van sv Conventus hebben zaterdagavond de tweede wedstrijd van het veldseizoen zonder overwinning af moeten sluiten. Het team speelde geen slechte wedstrijd, maar miste de scherpte in de schoten die tegenstander en koploper in het kampioenschap Fortisimo wel had.

Op papier was duidelijk dat de wedstrijd tegen Fortisimo niet eenvoudig zou worden: de tegenstander stond bovenaan in het kampioenschap. Maar tijdens de uitwedstrijd had Conventus Fortisimo’s enige nederlaag van het seizoen gegeven, wat dus kansen moest geven.

Conventus kwam dit keer echter niet optimaal uit de startblokken en zag de achterstand al snel oplopen naar 1 – 5, voordat het team langzaam meer in de wedstrijd kwam en het verschil constant op vier tot vijf doelpunten wist te houden. Met een eindsprint aan het eind van de eerste helft slaagde het door Van den Boogaart Visspecialiteiten gesponsorde team er zelfs in om het gat tot 8 – 11 te dichten.

Mede dankzij diverse wissels in de tweede helft slaagde Conventus er lange tijd in om het onderlinge verschil stabiel te houden. Het team miste de scherpte in de schoten die noodzakelijk was om dichterbij de tegenstander te komen. Aan de zijde van Fortisimo leverden drie spelers wel telkens zeer zuivere schoten, met als gevolg dat het verschil uiteindelijk weer verder opliep. Op het moment dat de scheidsrechter de wedstrijd affloot stond er dan ook een 15 – 22 nederlaag op het scorebord.