Verslag Recreantentoernooi

Het recreantentoernooi van zondag 11 september was zeer geslaagd. Al vroeg in de morgen was er volop activiteit op de vereniging. De kantine moest geopend worden , de velden uitgelegd en nog meerdere kleine dingetjes moesten gedaan worden. Alle teamleden waren op tijd aanwezig om het zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. langzaam druppelen de gasten binnen en gaat het toernooi vorm krijgen .De gasten komen zelfs uit België, namelijk

Verde en Hoevenen; en dan nog 2 Nederlandse teams : Lynx en Fortissimo De home-speaker wordt nog voorzien van een microfoon en we kunnen beginnen. De eerste wedstijden vallen een beetje in het water , de regen komt gestaag naar beneden, maar als we aan de koffie gaan , is het droog.

Bedankt AH voor de koffie en thee.

Bedankt LIMBURGIA voor de heerlijke vlaai.

En het blijft droog. Het is zelfs prachtig weer voor dit evenementje. Alle 5 de teams spelen 4 wedstrijden ,tussendoor wel genoeg pauze voor de lunch waarbij we hebben gezorgd voor een gezonde snack in de vorm van een appeltje , banaan of mineola en natuurlijk na elke wedstrijd even uitpuffen op het terras .

Ook wordt er een stafworpencompetitie gehouden, 10 minuten met je team zoveel mogelijk strafworpen erin gooien en dat valt nog niet mee in die hitte ! Fortissimo presteerde het echter om er 97 te maken, knap gedaan !!!! Dit leverde ze een oorkonde en een fles champagne op. Ook slaagde Fortissimo er in om alle wedstrijden te winnen en zodoende als toernooiwinnaar huiswaarts te keren. Lynx kreeg de (met dit weer zeer gewilde) sportiviteitsprijs : een doos ijsjes(bedankt JUMBO ).Al met al een zeer geslaagd 1e toernooi en hopelijk volgend jaar weer.

Uiteraard rest mij nog om iedereen te bedanken die mee heeft geholpen om dit tot een succesvolle dag te maken namenlijk:

* Iedereen die vrijwillig bardienst en keukendienst heeft gedraaid

* De scheidsrechters die de wedstrijden keurig in de hand hielden

* De sponsors