Weekend om snel te vergeten voor handbalteams sv Conventus

Zwijndrecht (3 april 2016) – De start van de tweede helft van het veldseizoen is een weekend om snel te vergeten geworden voor de handbalteams van sv Conventus. Het eerste handbaldamesteam van de Zwijndrechtse club kwam in een bijzonder spannende wedstrijd slechts één punt tekort op directe concurrent Vires et Celeritas, terwijl het eerste herenteam met ruim verschil verloor.

Het vervolg van het veldseizoen zou voor het eerste damesteam van Conventus direct beginnen met een belangrijke wedstrijd tegen Vires et Celeritas, de directe concurrent in de strijd om het kampioenschap. Het team van coach José Narvaez begon moeizaam aan de wedstrijd en keek al snel tegen een 4 – 1 achterstand op, maar kwam sterk terug tot een 10 – 6 voorsprong. Vlak voor rust wist de Goudse tegenstander de stand weer tot 11 – 11 gelijk te trekken, waarna een bijzonder spannende tweede helft volgde. Met Susan van Middelkoop als gangmaakster kwam Conventus regelmatig op één punt voorsprong, waarna de stand weer gelijk werd getrokken. In de slotminuten kwam de tegenstander echter van 19 – 19 op 20 – 19, waarna Conventus geen tijd meer had om tot 20 – 20 terug te komen. Hiermee eindigde de wedstrijd ondanks twee gelijkwaardige teams in een nederlaag voor Conventus.

De handbalheren van sv Conventus begonnen de tweede helft van hun veldcompetitie zondag in Rotterdam tegen Roda’71. Het team kampte echter met een groot aantal blessures en afwezigen, waardoor het weinig kans had. Er werd dan ook met een ruim verschil verloren.

Ook het tweede en derde damesteam kenden niet het beste vervolg van het veldseizoen: het tweede damesteam van Conventus verloor van Achilles met 14 – 18, terwijl het derde damesteam met 17 – 9 de meerdere moest erkennen in Vires et Celeritas. Het tweede herenteam was zondag vrij.