Seizoenstart Korfbal 2018/2019

Seizoenstart 2018-2019 (senioren).

Over een aantal weken wordt er weer gestart met een nieuw korfbalseizoen, het seizoen 2018-2019. De volgende aandachtspunten en mededelingen zijn van belang:

1. De technische staf van de korfbaltak bestaat dit nieuwe seizoen uit Benno Snaphaan, Cees Blok, Danielle Winters, Ilona Schreuders, Cock Prins (trainer KS4, KS5 en recreanten (?) en Bas Bruinsma. Bas is onze nieuwe verzorger en is (zeker) beschikbaar op de dinsdagavond, de thuiswedstrijden van KS1 en KS2 en de uitwedstrijden van KS1. Bas is alleen beschikbaar voor sportblessures.

2. De korfbalselectie bestaat uit een (groot) aantal spelers en speelsters waaruit de teams KS1, KS2 en KS3 gevormd worden. Er zullen dus niet gemakkelijke keuzes gemaakt moeten worden. Deze keuzes worden door de Technische staf gemaakt en dus niet door de KTC. KS1 en KS2 zullen spelen in het wedstrijdkorfbal en KS3 (voorlopig) breedtekorfbal. De laagste twee teams zijn wel bekend. Mocht iemand “vergeten” zijn gaarne een melding naar ktc@svconventus.nl. De start van de trainingen zijn al bekend (selectie), voor de lagere senioren zal dit bekend gemaakt worden via de app (waarschijnlijk 310818).

3. Er zijn 5 seniorenteams ingeschreven in het aankomende seizoen. Zal krap worden, wat dus inhoudt dat afschrijven voor een wedstrijd tot een minimum beperkt moet worden. De veldcompetitie begint in het weekend van 8/9 september 2018.

4. KS3, KS4 en KS5 zorgen zelf voor de arbitrale leiding. De KTC verwacht, dat ook selectiespelers beschikbaar zijn om als verenigingsscheidsrechter op te treden, OOK bij jeugdwedstrijden. De JKTC zal deze wedstrijden inplannen, zodra het wedstrijdschema bekend is. Overigens ook de lagere seniorenteams worden hiervoor ingeroosterd.

5. Ook verwacht de KTC, dat alle senioren zich beschikbaar houden voor andere belangrijke en noodzakelijke verenigingstaken zoals trainen/coachen van jeugdteams, bardiensten, oud papier ophalen, (gedeeltelijk) commissiewerk, enz.. Nu wordt het vrijblijvend verwacht, echter er komt een tijd dat dit verplicht wordt gesteld.

6. Net zoals vorig seizoen worden de ballen gezamenlijk door Conventus en Albatros gebruikt. De trainingsballen voor de zaal liggen in de zaalkast (tussenruimte). Deze ballen zijn alleen te gebruiken voor trainingen in de Develsteinhal en niet voor andere doeleinden. Mochten teams ballen willen meenemen voor uitwedstrijden, gelieve dit te melden bij ondergetekende. Dit wordt genoteerd, zodat aan het einde van het seizoen deze ingeleverd moeten worden. Bij vermissing zullen de kosten op het team worden verhaald. Voor trainingsballen op het veld kunnen de ballen in de karren gebruikt worden. Een vriendelijk verzoek is ook om deze netjes weer op te ruimen, zodat er zo min mogelijk worden teruggevonden in de struiken.

7. Via de KNKV-app kan een ieder spelend lid het wedstrijdprogramma raadplegen. Noodzakelijk is wel, dat in de verenigingsadministratie (Sportlink) het emailadres identiek is. Daarom is het van belang wanneer deze belangrijke gegevens (ook adreswijzigingen, enz.) wijzigen, dat ook de ledenadministratie van de vereniging op de hoogte wordt gesteld.

8. De twee selecties teams spelen hun competitie (voornamelijk) op zondag. Vooral het eerste team wordt gekoppeld aan tegenstanders met een zeer lange reistijd. Vorig jaar is er een enquête gehouden onder de selectiespelers over de keuze zaterdag/zondag. Het resultaat was, dat de keuze toch nog de zondag zou worden dit nieuwe seizoen. Ook de zaaltrainingsruimte doordeweeks om op zaterdag te spelen is zeer krap. Echter ook dit seizoen is de KTC in eerste instantie geconfronteerd (voor KS1) met een poule-indeling met tegenstanders die niet gesitueerd zijn in de regio. Ook is het een feit, dat vele zondagverenigingen, door de lange reistijden) besluiten om met hun selectieteams op zaterdag te gaan spelen. Eigenlijk sterft het zondagkorfbal beetje bij beetje uit. Daarom verwacht de KTC, dat het spelen op de zondag voor KS1 en KS2 zijn langste tijd heeft gehad en dus min of meer genoodzaakt zullen zijn de stap naar het zaterdagkorfbal te overwegen (natuurlijk in overleg met de betrokkenen). Wordt vervolgd dus.

9. Ieder team heeft een tas met shirts, eigendom van de vereniging. Het is vanzelfsprekend, dat deze verenigingsshirts mee enige zorg wordt omgegaan en na elke wedstrijd gewassen worden (gerouleerd volgens het was schema, zie www.svconventus.nl). Anita Verheij verstrekt voor elk spelend (jeugd)lid trainingspakken. Ook deze trainingspakken zijn in bruikleen en alleen te gebruiken vóór, eventueel tijdens en na de wedstrijd. Bij vragen kan je dus bij Anita terecht.

10. Wanneer er dringende vragen en/of opmerkingen zijn, dan kan je terecht bij de leden van de KTC (Cock, Theo en Jos) via het emailadres ktc@svconventus.nl . Aanspreken mag natuurlijk ook. Een ieder wordt een sportief, maar ook gezellig, sportseizoen toegewenst.

Namens de KTC, Jos de Kok (300718).