De recreanten on tour(nooi).

De recreanten gaan internationaal.

België, hier komen we.

Afgelopen zaterdag was het zover ,recreantentoernooi in België. Op naar Hoevenen, klein uurtje rijden, maar wat was het gezellig in de auto’s. Ook het weer was geweldig, deze dag kan niet meer kapot .Eenmaal aangekomen was het wel even zoeken naar een plekje voor de auto, maar oke we zijn er. Koelboxen en tassen uitladen en hobbelen maar, gaan we naar het strand? Nee lekker korfballen!!!

Nadat we een plekje hadden veroverd kon het genieten beginnen. Drankje erbij, o ja hoe laat moeten we? Nou dat duurt nog wel een half uurtje, rustig aan maar, even uitrusten. Kom op we moeten even een balletje gooien. Leuke ploeg waar we tegen moeten, maar ze schoten wel een stuk zuiverder dan ons. We verloren, maar toch 1 maal gescoord, dus we gingen niet helemaal af.

De 2e wedstrijd ging niet veel beter, weer verloren en weer maar 1 maal gescoord! Maar we hebben inmiddels wel door wat we aan het doen zijn en lopen elkaar niet meer in de weg en weten wat er van de ander verwacht wordt. Complimenten.

Dan eindelijk tegen de thuisploeg. Wat hebben we hier naar uitgekeken. Leuke wedstrijd, maar weer kwam de score moeizaam op gang. Het ging heen en weer, maar de einduitslag viel nu positief uit voor ons, 3-2 gewonnen. De triomf viel van ieders gezicht af te lezen.

Nog 1 wedstrijd, tegen die groenen (Verde), nou dat wordt wat. Gewoon een leuke ploeg, zuiverder van schot dan ons maar we konden toch wel ons ding doen. Ja , de ballen gingen mis en we liepen zo aan het eind van de middag niet zo snel meer in die hitte, maar we creëerden wel kansjes. De meesten gingen mis, maar 3 maal ging de bal in het mandje. Wel verloren.

Toch nog de prijs gekregen die we allemaal verdient hebben. Twee heerlijke appelcake’s die we met ons allen hebben opgesmuld.

Daarna was er nog een bbq voor de liefhebbers. Het bleef nog lang onrustig in Hoevenen.

Bedankt allemaal, en we gaan gewoon verder on tour in België. Over iets minder dan 2 weken gaan we weer. Duimen voor mooi weer.

21 mei : toernooi Verde (bij Antwerpen) hele dag

27 mei : toernooi Vriendenschaar (Bodegraven) avond