Korfbaljeugd sv Conventus viert twee kampioenschappen

Zwijndrecht (20 oktober 2019) – Bij de korfbaltak van sv Conventus zijn dit najaar twee kampioenschappen te vieren. Zowel het A2- als het C1 team hebben zichzelf tot kampioen gekroond, al beliepen beide teams totaal andere wegen richting het kampioenschap.

De C1-jeugd van de korfbaltak van Conventus begon het veldseizoen moeizaam. Een gelijkspel tegen ZKV, een zwaar bevochten overwinning bij Twist en een nederlaag bij KCR zette het team op scherp. Wilde Conventus nog kans maken op het kampioenschap, moest in de tweede helft van het seizoen extra werk worden verzet.

De eerste horde was de return tegen KCR. Door snel en goed samenspel, hard werken, motiverende coaches en een perfecte teamgeest, lukte het om een welverdiende overwinning te boeken. Het vertrouwen groeide en ook bij ZKV deed Conventus met een 4 – 7 overwinning goede zaken. Het kwam nu aan op de laatste thuiswedstrijd tegen Twist.

Onder toeziend oog van vele enthousiaste toeschouwers ging Conventus sterk van start en stond er bij rust al een 4 – 0 voorsprong op het scorebord. Twist probeerde in de tweede helft nog wat terug te doen en kwam twee keer tot scoren. Conventus liet zich echter niet van de wijs brengen en wist de korf ook nog drie keer te vinden. Onder luid applaus eindigde de wedstrijd met een 7-2 overwinning en was het welverdiende kampioenschap binnen. Genietend van alle felicitaties, complimenten en bekers bouwden Anoek, Raena, Noelani, Anouk, Thijmen, Manon, Lucas, Pascal en Kim sámen met hun trotse coaches Danny en Bianca een groot feest.

Conventus’ A2-jeugd kreeg het kampioenschap niet cadeau, maar was vanaf de eerste wedstrijd direct het sterkste team in de poule. Na spannende wedstrijden te hebben gewonnen van KV Tilburg (12 - 9) en Oranje Wit (7 – 9), volgde er een monsterzege tegen Deetos Snel (4 – 20). Deze zege illustreerde goed hoe Conventus in de competitie groeide: vanaf dit moment zou het team met beter spel ruimere zeges boeken.

Tijdens de uitwedstrijd tegen KV Tilburg kon het kampioenschap al veilig worden gesteld. Was het verschil eerder in de competitie maar drie punten, dit keer won het Zwijndrechtse team met 4 – 11. Ook de overige wedstrijden zouden worden gewonnen: de wedstrijd tegen Oranje Wit eindigde in 14 – 3 en tegen Deetos Snel in een 10 – 5 zege.

Na het veiligstellen van het kampioenschap werd deze door Niels, Tristan, Quinten, Laura, Dominique, Sara, Marly, Lisa gevierd in de eigen kantine, waar ze chocolade en een waardebon ontvingen, terwijl ook coaches Robin en Ilona in het zonnetje werden gezet. Het team wil graag de reserves van A1 en A3 bedanken voor hun ondersteuning op weg naar dit kampioenschap.